Naleśniki po rusku w wersji wegańskiej i wegetariańskiej

Naleśniki po rusku w wersji wegańskiej i wegetariańskiej

Naleśniki po rusku to alternatywa dla fanów pierogów ruskich, którzy nie mają czasu stać w kuchni lepiąc pierogi. Jeśli naleśniki przygotujemy szybciej, danie nie zabierze nam dużo czasu. Klasyczny farsz po rusku składa się z ziemniaków, boczku i cebulki. Ja proponuje trochę bardziej dietetyczną wersję nadal pełną smaku. Danie idealnie nada się dla osób, które szukają posiłków o niskim ładunku glikemicznym. Nasz farsz składa się ze skrobi opornej (ziemniaki) i białka (twarożek/tofu), dzięki temu nie podnosi gwałtownie poziomu cukru we krwi i syci na długo.

 

naleśniki po rusku w wersji wegańskiej i wegetariańskiej , dietetyczne naleśniki, dietetyk

 

Naleśniki do obu wersji przygotowałam z przepisu jadłonomii: Idealne naleśniki bez jajek . Opcja wegańska. Jeśli jednak nie jesteśmy weganami, jak najbardziej sprawdzi się tu każdy inny przepis na naleśniki.

 

Naleśniki po rusku – farsz:

 

Opcja wegetariańska:

  • ugotowane ziemniaki – 250g
  • twaróg w moim przypadku wędzony – 275g
  • cebula – 0.5 szt.
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka
  • sól i pieprz

Opcja wegańska:

  • ugotowane ziemniaki – 300g
  • tofu w moim przypadku wędzone – 180g
  • cebula – 0.5 szt.
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka
  • sólo i pieprz

 

Przygotowanie:

  1. Cebulę zeszklić na oliwie z oliwek .
  2. Ostudzone ziemniaki rozgnieść praską.
  3. W zależności od przygotowywanej wersji dodać twaróg, bądź tofu.
  4. Doprawić solą i pieprzem (uwaga na ilość soli, pieprz zazwyczaj daje w dość sporej ilości, aby smak był bardziej wyrazisty)
  5. Na gotowe naleśniki nakładamy farsz i zawijamy.

Dodatkowe informacje:

  • Z podanego przepisu wychodzi ok. 5/6 porcji farszu
  • Danie możemy zjeść ze śmietaną 12% , bądź śmietanką roślinną i posypać pietruszką.
  • Możemy wykorzystać ziemniaki z poprzedniego dnia i właśnie z tej opcji proponuję korzystać. Ze względu na czas, a także skrobię, która pod wpływem gotowania i chłodzenia przekształca się w tzw. skrobię oporną. Skrobia oporna jest rodzajem błonnika, jak ważny jest błonnik dla naszego zdrowia opisałam tu.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *