Naleśniki po rusku w wersji wegańskiej i wegetariańskiej

Naleśniki po rusku w wersji wegańskiej i wegetariańskiej

Naleśniki po rusku to alternatywa dla fanów pierogów ruskich, którzy nie mają czasu stać w kuchni lepiąc pierogi. Jeśli naleśniki przygotujemy szybciej, danie nie zabierze nam dużo czasu. Klasyczny farsz po rusku składa się z ziemniaków, boczku i cebulki. Ja proponuje trochę bardziej dietetyczną wersję nadal pełną smaku. Danie idealnie nada się dla osób, które szukają posiłków o niskim ładunku glikemicznym. Nasz farsz składa się ze skrobi opornej (ziemniaki) i białka (twarożek/tofu), dzięki temu nie podnosi gwałtownie poziomu cukru we krwi i syci na długo.

 

naleśniki po rusku w wersji wegańskiej i wegetariańskiej , dietetyczne naleśniki, dietetyk

 

Naleśniki do obu wersji przygotowałam z przepisu jadłonomii: Idealne naleśniki bez jajek . Opcja wegańska. Jeśli jednak nie jesteśmy weganami, jak najbardziej sprawdzi się tu każdy inny przepis na naleśniki.

 

Naleśniki po rusku – farsz:

 

Opcja wegetariańska:

  • ugotowane ziemniaki – 250g
  • twaróg w moim przypadku wędzony – 275g
  • cebula – 0.5 szt.
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka
  • sól i pieprz

Opcja wegańska:

  • ugotowane ziemniaki – 300g
  • tofu w moim przypadku wędzone – 180g
  • cebula – 0.5 szt.
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka
  • sólo i pieprz

 

Przygotowanie:

  1. Cebulę zeszklić na oliwie z oliwek .
  2. Ostudzone ziemniaki rozgnieść praską.
  3. W zależności od przygotowywanej wersji dodać twaróg, bądź tofu.
  4. Doprawić solą i pieprzem (uwaga na ilość soli, pieprz zazwyczaj daje w dość sporej ilości, aby smak był bardziej wyrazisty)
  5. Na gotowe naleśniki nakładamy farsz i zawijamy.

Dodatkowe informacje:

  • Z podanego przepisu wychodzi ok. 5/6 porcji farszu
  • Danie możemy zjeść ze śmietaną 12% , bądź śmietanką roślinną i posypać pietruszką.
  • Możemy wykorzystać ziemniaki z poprzedniego dnia i właśnie z tej opcji proponuję korzystać. Ze względu na czas, a także skrobię, która pod wpływem gotowania i chłodzenia przekształca się w tzw. skrobię oporną. Skrobia oporna jest rodzajem błonnika, jak ważny jest błonnik dla naszego zdrowia opisałam tu.