Cynamonowy omlet z bananem

Cynamonowy omlet z bananem

Omlet na słodko idealnie sprawdzi się na śniadanie, drugie śniadanie czy nawet jako forma ciasta, dzięki jego biszkoptowej konsystencji. Przepis jest bardzo uniwersalny możemy modyfikować go na wiele sposobów. W tym przypadku proponuje wersje z cynamonem 😉

 

Mąkę w przepisy możemy zmienić na tą, którą aktualnie mamy pod ręką. Jednak dużo lepiej sprawdzą się tu mąki zawierające gluten (a o mąkach bezglutenowych można poczytać tutaj) jak mąka pszenna, orkiszowa czy żytnia. Warto jednak wybrać tą o wyższym wskaźniku (typ 450 – 2000). Im wyższy wskaźnik, tym mąka jest bogatsza w składniki mineralne. Taka mąka jest mniej oczyszczona, a co za tym idzie zawiera, więcej składników odżywczych i błonnika.

 

W tej wersji banan ma funkcją słodzącą jednak możemy go zastąpić, bądź pominąć. Aby omlet był słodki, jednak nadal nie podniósł cukru we krwi możemy użyć erytrolu albo inuliny.

 

omlet na słodko, omlet z bananem, zdrowy omlet,

 

Składniki potrzebne do omletu na słodko:

  • Jajko – 1 szt. 
  • Mąką żytnia typ 2000 – 3 łyżki
  • Jogurt grecki – 1,5 łyżki
  • Banan – 0,5 małej sztuki (im mniej dojrzały tym lepiej)
  • Olej rzepakowy – 1 łyżeczka 
  • Cynamon – ok. 1/2 łyżeczki 
  • Proszek do pieczenia – ok. 1/2 łyżeczki

Dodatki:

  • Banan – 0,5 małej sztuki
  • Kiwi – 1 sztuka
  • Serek naturalny do smarowania
  • Migdały

Przygotowanie:

1. Połowę banana rozgnieść widelcem na gładka masę, następnie dodać jajko, mąkę, cynamon, proszek do pieczenia, jogurt.
2. Rozgrzać patelnie wraz z odrobiną oleju, następnie wylać masę, nakryć i zmniejszyć ‘ogień’.
3. Po kilku minutach przewrócić omelt na drugą stronę
4. Gotowy omlet posmarować serkiem, nałożyć plastry banana, kiwi i migdały. Gotowe!

 

omlet na słodko, omlet z bananem, zdrowy omlet,