Blog

Na czym smażyć?

Na czym smażyć?

Smażenie, choć nie jest najzdrowszą obróbką termiczną żywności, zdecydowanie jest najczęściej stosowaną. Stosowaną nie tylko w warunkach domowych, ale i także w produkcji na skalę przemysłową m.in ze względu na szybkość oraz walory smakowe. I choć warto ograniczyć smażenie to jego całkowita eliminacja raczej nie 

Brownie z truskawkami

Brownie z truskawkami

Nie jest to klasyczny przepis na brownie. Jednak ciasto konsystencją bardzo je przypomina. Jest mokre i zbite. Jest to lekko zmodyfikowany przepis na ciasto czekoladowe, ale tym razem wersja bardziej letnia. Przepis na brownie z truskawkami idealnie nada się dla osób dbających o indeks glikemiczny 

Insulinooporność – przyczyny, objawy, leczenie

Insulinooporność – przyczyny, objawy, leczenie

Aby zrozumieć na czym polega insulinooporność musimy wiedzieć czym jest insulina, po co jest nam potrzebna i jak działa. Insulina jest hormonem wytwarzanym przez trzustkę, gdy poziom glukozy we krwi wzrośnie. Jej zadaniem jest przetransportowanie glukozy z krwi do tkanek głównie mięśni, wątroby i tkanki tłuszczowej. 

Tagliatelle z brokułami i suszonymi pomidorami

Tagliatelle z brokułami i suszonymi pomidorami

Zdrowa i szybka propozycja obiadowa, która idealnie sprawdzi się do zabrania ze sobą. Podstawą dania jest makaron tagliatelle z mąki durum, który jest odpowiedni dla osób z insulinoopornością, ale nie tylko. Makarony z mąki durum są zdrowszą wersją makaronów pszennych, a więc będą odpowiednim wyborem 

Jak obniżyć indeks glikemiczny posiłku?

Jak obniżyć indeks glikemiczny posiłku?

Po każdym posiłku, który zawiera w sobie węglowodany rośnie poziom cukru we krwi. Jednak po niektórych produktach cukier ten rośnie szybko, a po niektórych wolno. Dzieje się tak, dlatego że każdy rodzaj węglowodanów jest rozkładany przez układ trawienny na cukry proste, które dostają się do 

Naleśniki po rusku w wersji wegańskiej i wegetariańskiej

Naleśniki po rusku w wersji wegańskiej i wegetariańskiej

Naleśniki po rusku to alternatywa dla fanów pierogów ruskich, którzy nie mają czasu stać w kuchni lepiąc pierogi. Jeśli naleśniki przygotujemy szybciej, danie nie zabierze nam dużo czasu. Klasyczny farsz po rusku składa się z ziemniaków, boczku i cebulki. Ja proponuje trochę bardziej dietetyczną wersję 

Cynamonowy omlet z bananem

Cynamonowy omlet z bananem

Omlet na słodko idealnie sprawdzi się na śniadanie, drugie śniadanie czy nawet jako forma ciasta, dzięki jego biszkoptowej konsystencji. Przepis jest bardzo uniwersalny możemy modyfikować go na wiele sposobów. W tym przypadku proponuje wersje z cynamonem 😉   Mąkę w przepisy możemy zmienić na tą, 

Wegański smalec z białej fasoli i jabłka

Wegański smalec z białej fasoli i jabłka

Wegański smalec z białej fasoli jest bogatym źródłem białka i składników odżywczych. W diecie wegańskiej i wegetariańskiej musimy szczególnie o nie zadbać. Do najlepszych roślinnych źródeł białka zaliczamy: rośliny strączkowe, tofu, tempeh i orzechy. Białko jest niezbędnym makroskładnikiem i nie możemy go pomijać. Będąc na 

Skąd czerpać żelazo w diecie. I jak poprawić jego wchłanianie?

Skąd czerpać żelazo w diecie. I jak poprawić jego wchłanianie?

W poprzednim wpisie opisałam objawy i przyczyny niedoboru żelaza, a także badania, które należy wykonać, aby rozpoznać jego niedobór. Jedną z najczęstszych przyczyn niedoboru jest źle zbilansowana dieta, dlatego tym razem omówię jakich produktów nie może zabraknąć w naszej diecie i jak komponować posiłki, aby 

Niedobór żelaza – przyczyny, objawy, badania

Niedobór żelaza – przyczyny, objawy, badania

Wypadające włosy, zmęczenie, brak koncentracji to tylko niektóre objawy niedoboru żelaza w diecie. Niedobór żelaza jest częstym problemem wsród kobiet, u mężczyzn częściej odnotowuje się jego nadmiar, który też nie jest dobry. W artykule przyjrzymy się tematowi żelaza, ze względu na coraz popularniejsze diety wegetariańskie